Nyhetsbrev øker besøk/omsetning

Nyhetsbrev er en flott måte å markedsføre bedriften på, og også en av de billigste markedsføringsmetodene som vi ser gir god avkastning i form av flere besøk på siden eller omsetning i nettbutikker.

Mange tenker kanskje at nyhetsbrev ikke vil fungere for deres bedrift, og frykter at hyppige nyhetsbrev kan oppleves irriterende for kunden. I dag krever det å sende ut nyhetsbrev kundens samtykke, noe som luker ut mye av irritasjonsfaktoren – nyhetsbrev trenger heller ikke å være hyppige for å være effektive.

Det vi erfarer er at abonnenter ikke melder seg av nyhetsbrev like ofte som før, og er abonnentene genuint interessert i det du har å fortelle eller vise frem, hender det til og med at noen åpner et gammelt nyhetsbrev fra 2 år tilbake og deler det videre. Da kan tiden dere brukte på å forfatte et nyhetsbrev for to år siden plutselig gjøre mye nytte for seg i lang tid fremover.

Hemmeligheten med nyhetsbrev er at man ikke nødvendigvis behøver å sende ut så mange nyhetsbrev hver uke, måned eller i året for den saks skyld. Det kan godt hende at et nyhetsbrev i kvartalet holder for et lite firma som driver en spesialisert nettbutikk – hvor mange man bør sende avhenger av målgruppen man ønsker å nå, hva slags bransje man befinner seg i og hva man informerer om i nyhetsbrevet.

Et nyhetsbrev-program hjelper deg å sende ut og analysere hvordan nyhetsbrevene dine presterer og oppleves for abonnentene fra gang til gang – dette kan også innlemmes i administrasjons-feltet for firmaets hjemmeside. Her er statistikken viktig, hvor mange abonnenter har åpnet nyhetsbrevet? Har noen gått videre til nettsiden, eller handlet noe i nettbutikken, ved å først bli minnet på dette via nyhetsbrevet? Hva kan dere forandre eller skrive om neste gang? Mulighetene til gode og ikke-irriterende nyhetsbrev kampanjer er endeløse. 

Ta gjerne kontakt med oss om du lurer på om nyhetsbrev kan være en god markedsføringsløsning for din nettside eller bedrift!